Artikelen

  • Hoe bouw je een krachtige profilering voor jouw organisatie?

    Het is steeds belangrijker voor organisaties om je te onderscheiden van anderen in de markt. Maar hoe bereik je dit en welke stappen zijn daarvoor nodig?  Unieke identiteit Een sterke profilering begint met het begrijpen van wat jouw organisatie uniek maakt. Dit gaat niet over de diensten of producten die...

  • Het grote bureaumysterie ontrafeld: reclame, communicatie en marketing 

    In een wereld vol marketingjargon en bureaunamen die op elkaar lijken, valt het voor opdrachtgevers niet mee om te ontcijferen wat voor bureau je voor jouw vraag nodig hebt. Niet getreurd, we zijn hier om het mysterie op te lossen en het verschil tussen een reclamebureau, een communicatiebureau...

  • Arbeidsmarktcommunicatie: Betover nieuw talent met mooi beeldmateriaal 

    De zoektocht naar nieuw talent in de huidige krappe arbeidsmarkt vereist meer dan alleen aantrekkelijke salarissen en goede arbeidsvoorwaarden. Het is belangrijker dan ooit om jouw bedrijf op een unieke manier in beeld te brengen en zo het gewenste talent aan te trekken. Arbeidsmarktcommunicatie draait om het vertellen van...

  • Kill your darlings

    Vandaag de dag worden we overspoeld met teksten. Om te zorgen dat het verhaal wat jij wil vertellen aankomt is het belangrijk dat je teksten kort en vlot en zijn. Wij geven een aantal tips over de kunst van het weglaten. Schrijf in het nu   Zet je teksten in...

  • Social media is steeds meer een zoekmachine    

    Social media is meer dan een platform voor interactie en betrokkenheid. Het wordt ook steeds meer als zoekmachine gebruikt. Zeker door jongeren. Wij duiken dieper in op hoe je jouw social media kanalen optimaliseert om beter gevonden te worden.  Optimaliseer je social media kanalen  Het begint bij de basis: optimaliseer...

  • Tips voor effectief en goede LinkedIn-content 

    LinkedIn, het platform voor zakelijke connecties en informatie, biedt allerlei kansen om je netwerk uit te breiden. Het delen van waardevolle content op LinkedIn is een belangrijk onderdeel van je online aanwezigheid. Dat betekent niet zomaar lukraak wat delen, maar bewust delen. Het maken van een effectieve LinkedIn-post...

  • De kracht van storytelling 

    Storytelling is meer dan een trend: het is een tijdloze strategie die merken en bedrijven helpt zich te onderscheiden en hun doelgroep te betrekken. Maar hoe zet je storytelling goed in?   De magie van verhalen   Het vertellen van verhalen zit in ons dna en in onze menselijke cultuur. Niet alleen...

  • Huidige trends en verschuivingen in socialmedialand 

    Niets is tegenwoordig zo veranderlijk als de wereld van social media. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Zo weet je zeker dat je up-to-date blijft. Welke platformen worden momenteel het meest gebruikt? En welke platformen beginnen hun gebruikers te verliezen? Stijging...

  • Jouw nieuwe collega werven zonder HR-specialist?

    Ook last van de krapte op de arbeidsmarkt? Moeite met personeel vinden? Je bent helaas niet de enige… Van de sectoren zorg en welzijn en techniek tot het onderwijs en ICT. Hoe bereik je het beste potentiële collega’s? Alleen een vacaturetekst plaatsen is niet genoeg. Een LinkedIn-post valt...

  • Help, ik wil geen sociale media!

    Sociale media lijkende ‘holy grail’  in het marketingvak. Als ondernemer ontkom je er niet aan om met sociale media je bedrijf in de etalage te zetten. Tenminste, dat zegt iedereen. Je buurman die alles over zijn bedrijf deelt op LinkedIn, je nichtje die niet meer weg te denken...

  • 5 tips om opvallende vacatureteksten te schrijven

    Van ‘Nieuwe leerkracht gezocht’ tot ‘Word jij onze nieuwe collega?’. Natuurlijk, het is in een oogopslag duidelijk dat er personeel wordt gezocht. Maar deze zinnen vallen niet echt op tussen de vele vacatures die ons momenteel om de oren vliegen. De potentiële kandidaat heeft de banen voor het...

  • Wat is SEO-schrijven?

    SEO. Misschien wel eens van gehoord? SEO staat voor search engine optimization. Het doel van SEO is om je website te promoten via de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. De laatste jaren niet meer weg te denken uit communicatieland. En waarom is SEO dan zo belangrijk? Als mensen online-informatie...

  • 10 tips om jouw bedrijf te promoten

    Zichtbaar zijn en blijven, zodat je klanten vandaag én morgen jouw bedrijf weten te vinden. Dat vraagt tijd en aandacht. Ware Communicatie geeft je 10 tips om jouw bedrijf te promoten. Gewoon omdat het er soms bij in schiet. Je bent als ondernemer nu eenmaal vooral druk ín je bedrijf...

  • 5 tips: Haal meer uit je nieuwe huisstijl

    Je hebt voor jouw bedrijf een nieuwe huisstijl laten maken met een prachtige brochure, belettering op het bedrijfspand, een nieuwe website en mooie visitekaartjes. Zo ver helemaal prima. Maar hoe verder? De verpakking ziet er tip top uit. Maar soms blijft het daar een beetje bij. En dat is...

  • Als ondernemer kun je alles! Toch?

    Ben jij ondernemer? Dan ben je niet alleen deskundige van jouw product, maar ook verkoper, boekhouder, controller, personeelszaken, leidinggevende, facilitair manager, telefonist, chauffeur… zal ik nog even doorgaan? Het rijtje is eindeloos. Veel ondernemers denken dat ze ‘overal’ verstand van hebben en kunnen daar heel eigenwijs in zijn....

  • ‘Aardig zijn kost niets’

    Communicatie gaat over een boodschap overbrengen. Iets met zender en ontvanger en over hoe er onderweg allemaal ruis kan ontstaan. En ja, het gaat op vele manieren mis. Interpretaties, taalgebruik, gebaren; noem maar op. Maar één ding leerde ik al vroeg. Zoals mijn oma zei: ‘Aardig zijn kost...

  • De AVG-checklist

    Privacy waarborgen doe je door je te houden aan de AVG-regels. Weten waar je op moet letten? Deze checklist helpt je op weg… Verwerkt jouw bedrijf überhaupt persoonsgegevens? Zo ja:Stel een privacyverklaring op om alle betrokkenen te laten weten wat je met hun gegevens doet. Op internet zijn handige generators te vinden waar...

  • Wat is een quitclaim?

    Een quitclaim, model release form of modelvrijwaringsbewijs is een voor veel mensen onbekende term. Best gek, want het is een belangrijk juridisch document. Een quitclaim is kort gezegd een toestemmingsformulier. Hierin zet je afspraken met degene die wordt weergegeven in een film of foto, ten aanzien van publicatie....

  • De nieuwe AVG en het gebruik van fotografie

    De nieuwe AVG verandert niet zo heel veel aan de regels en wetgeving omtrent gebruik van fotografie. Heel veel dat eerder was opgenomen in het portretrecht, is nu verplaatst naar de AVG. Fotografie in opdracht Een foto gebruiken voor een commercieel doeleinde (ook als je een school of stichting bent!),...

  • 7x zo vergroot je jouw bereik op Facebook

    Ben je met jouw bedrijf actief op Facebook en wil je het bereik vergroten? Je bent niet alleen! Veel bedrijven ondervinden last van het afnemende organische bereik op Facebook of weten eigenlijk niet zo goed welke basisstappen er gezet kunnen worden om bereik te vergroten. Wij delen een...

  • Beken kleur!

    Geen kleur is hetzelfde…er bestaan verschillende kleurindexen waarin we kleuren beschrijven en herkenbaar maken. Wist je bijvoorbeeld dat het bereik van lichtkleuren (beeldschermkleuren, RGB) velen malen groter is dan het kleurbereik van drukkleuren (CMYK)? Hier moet je bij het ontwerpen van drukwerk goed rekening mee houden. Als je...