Arbeidsmarktcommunicatie: Betover nieuw talent met mooi beeldmateriaal
De zoektocht naar nieuw talent in de huidige krappe arbeidsmarkt vereist meer dan alleen aantrekkelijke salarissen en goede arbeidsvoorwaarden. Het is belangrijker dan ooit om jouw bedrijf op een unieke manier in beeld te brengen en zo het gewenste talent aan te trekken. Arbeidsmarktcommunicatie draait om het vertellen van jouw corporate story, het overbrengen van cultuur en het creëren van een visuele identiteit die potentiële kandidaten aanspreekt. Goed beeldmateriaal helpt daarbij, maar hoe doe je dat?
Opvallen tussen de rest
Plaats bij een vacature een bijpassende foto en niet alleen lappen met tekst. Het liefst een foto van een collega met een quote over de functie of het bedrijf. Adverteer je op social media? Dan kan een afbeelding met een knipoog goed werken, zeker op Instagram of LinkedIn. Zo trigger je mensen om verder te lezen. Uiteindelijk hangt de beslissing van iemand om bij jouw bedrijf te solliciteren af van verschillende factoren. Krachtig beeldgebruik helpt daarbij.
Laat je bedrijf zien
Hoe beter je visuele communicatie is, des te interessanter en aantrekkelijker kom je over op potentiële kandidaten. Zorg dat jouw bedrijf een indrukwekkende ‘Werken bij’ pagina op de website heeft met authentieke foto’s. Wat zeker helpt is een bedrijfsvideo waarin collega’s vertellen over hun werk. Op die manier maak je het persoonlijk en eigen. Je laat zien hoe het is om bij jouw bedrijf te werken.
Ga aan de slag met je collega’s
Motiveer je collega’s om actief deel te nemen bij het maken van foto’s en video’s op de werkvloer. Zij willen ook een fijne en leuke nieuwe collega! Dit kan een uitdaging zijn, maar uitleggen hoe belangrijk hun bijdrage is helpt zeker. Een tip: vraag je collega’s persoonlijk of zij willen meedoen, en niet via de mail. Dit vergroot de kans op positieve reacties.
Hulp nodig?
Wij staan graag voor je klaar om een plan de campagne te maken voor die specifieke vacature! Neem eens een kijkje op deze pagina en ontdek hoe wij eerder succesvol hebben bijgedragen aan het werven van recruiters voor Stichting BOOR.