Na een lastige periode gaat het weer goed met Vakcollege Thamen. Een aantal jaar geleden hebben wij de huisstijl van Thamen opgefrist. De positieve vibe wil de scholengemeenschap graag vasthouden. Bovendien zijn nieuwe leerlingen elk jaar nodig, dus is zichtbaar blijven een must. Aan ons de taak om jaarlijks een nieuwe wervingscampagne op poten te zetten.
Onze uitgangspunten voor de campagne waren als volgt:
We gebruiken verschillende communicatiemiddelen om de zichtbaarheid te vergroten. Zo is de Thamenkrant herkenbaar, makkelijk uit te delen én past de krant bij het karakter van de school: Leren door doen. Naast de krant zetten we de flyer in voor de open dag. Makkelijk uit te delen op een scholenmarkt of tijdens andere events.
Voor alle activiteiten is er een variatie aan middelen die herkenbaar, duidelijk én multi-inzetbaar zijn. En als er nieuwe ontwikkelingen zijn maken we een banner op maat of passen we de signing aan.
Naast alle evenementen is de website van een school is vaak heel belangrijk voor het wervingsproces. Direct op de homepagina worden ouders en leerlingen in een paar minuten meegenomen in de wereld van Vakcollege Thamen. Ze komen daar ook vrij snel de animatie tegen waar je kennis kunt maken met de school.
Het beheer van de sociale media ligt bij school én de betaalde campagnes bij Ware Communicatie. Wij adviseren helder hoe de scholengemeenschap gestructureerd en inhoudelijker post. De doelen hiervan zijn het laden van het merk Vakcollege Thamen en de werving van nieuwe leerlingen. Dat doen we met integratie tussen redactionele en betaalde campagnes om zo het hele jaar zichtbaar te zijn en een juist beeld neer te zetten.
“Een onderscheidende look & feel die prikkelt, direct herkenbaar is en telkens weer indruk maakt.”
Sascha – Senior projectmanager