Voor de profilering van de Clipper hebben we de pluspunten en aandachtspunten van de school als basis genomen. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met opfrissing van de huisstijl en een campagne die de verbinding op de Clipper duidelijk maakt: leren doen we samen.
Om de opgaven en sterke punten van de Clipper in kaart te brengen zijn we aan de slag gegaan met onze eerste stap: het profileringswiel. De pluspunten en aandachtspunten die hieruit voortkomen vormen voor ons de basis om de Clipper te positioneren. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de huisstijl met kleine aanpassing van het logo en vooral de doorontwikkeling van de huisstijl en vormtaal.
Voor de werving van nieuwe leerlingen zijn we aan de slag gegaan met een campagne. We combineerden doelgroep, wervingsgebied en middelen met een sterke boodschap en een oproep om kennis te maken met de Clipper voor een gesprek, een activiteit of een open dag.
Daarnaast kijken we hoe we de sterke punten van de Clipper beter voor het voetlicht kunnen brengen, zodat de wijk en de nieuwe bewoners op de hoogte zijn van het bestaan van de Clipper en wat zij voor hen kan betekenen.
Het profiel is duidelijk. Voor de invulling van de strategie richten we ons op twee doelgroepen potentiële ouders en leerlingen. We willen dat bij iedereen een goed beeld ontstaat.
Onderdeel van de profilering van de Clipper waren de interviews met enthousiaste medewerkers. Deze werden gedeeld op de website en via sociale media. Zo zijn we in gesprek gegaan met gymleerkracht én ouder Virgill, leerkracht van groep 1-2 Femke en directeur Esme. Doel: potentiële ouders in de wijk triggeren en leerkrachten en ouders trots maken op hun school.
We hebben daarnaast een contentstrategie voor de sociale media opgezet. De doelstellingen hiervan zijn:
Door online zichtbaar te zijn op het platform Facebook en hier te richten op potentiële nieuwe ouders krijgt de Clipper meer naamsbekendheid bij de doelgroep die we aan willen spreken. Met de focus op het unieke onderwijsconcept van de Clipper zetten we de school neer als montessorischool en creëren we hiervoor meer exposure.
Een video met sfeerbeelden en het verhaal van de Clipper draagt bij aan de open blik en versterkt de campagne. We kijken met een open blik naar binnen bij de Clipper. Daarom kozen wij ervoor om een video te maken. In minder dan twee minuten zie je wat voor een school de Clipper is. Compleet met blije leerlingen, het mooie, lichte gebouw, de ruime speelmogelijkheden, het team en de montessorimaterialen.