Magazine (Florein)

Vraag

In de coronacrisis is contact niet vanzelfsprekend. Veel klanten van Florein voelen zich daardoor alleen en konden wel een opsteker gebruiken. Daarom kwam Florein met de vraag om een magazine voor voor hun klanten te maken, dat aanvoelt als een zomervakantieboek; veel persoonlijke verhalen, puzzels, spelletjes, weetjes en tegelijkertijd een speels kijkje achter de schermen. De huisstijl mocht daarom ook wel iets luchtiger en speelser voor deze uiting. Aan ons de vraag om het magazine van a t/m z te regelen; een hele leuke uitdaging!

Antwoord

Vormgeving
Het magazine kreeg een speelse knipoog en op verzoek van de klant geen ‘standaard’ bedrijfsmagazine. Vaak zie je dan een grote portretfoto op de cover en is ook het binnenwerk van het magazine voorspelbaar en strak. De cover werd extra speciaal met een unieke illustratie. Deze wijkt opzettelijk af van de vormgeving in het magazine zelf en sluit voor elke editie aan bij het thema van het magazine.

Met elementen uit de huidige vormtaal en het logo hebben we de huisstijl voor het binnenwerk een opfrisbeurt gegeven. De speelse vormen uit het logo vormen, samen met handgemaakte illustraties, de rode draad. Ook hebben we nieuwe lettertypes en steunkleuren geïntroduceerd. Het resultaat is een fris, vrolijk en speels magazine!

Inhoud 
Het bladritme en dus ook de rubrieken waren nog een blank canvas. Wij hebben een voorstel gedaan voor verschillende rubrieken. Het werd een mooie mix van informatieve stukken, persoonlijke interviews met klanten en medewerkers en luchtige, deels visuele content. Zo ontstond een bladritme dat fijn leest en met een goede afwisseling tussen spreads en losse pagina’s.

Ook is er elke editie ruimte voor een special, midden in het blad. Dit keer was dat, bijna onvermijdelijk, een coronaspecial. De special gaat dieper in op het thema.

Productie
Qua formaat hebben we bewust gekozen voor een afwijkende vorm, namelijk B5 formaat in plaats van het veelgebruikte A4 formaat. Het zorgt voor extra onderscheid en is handzaam voor klanten om er even bij te pakken. Voor deze eerste editie hebben we een begeleidende brief gemaakt, die geseald bij het magazine werd geleverd. Hierin werd de klant én medewerker persoonlijk aangesproken en gaven we een korte toelichting op het magazine.

Vervolg
Het magazine wordt twee keer per jaar uitgegeven.

Klant:

Florein

Project:

Florein magazine