De geestelijke gezondheidszorg staat onder druk, en dat voelen ze ook bij Parnassia. Als onderdeel van Parnassia Groep zet Parnassia zich dag en nacht in voor mensen met ernstige psychiatrische problemen in de regio’s Haaglanden en Noord-Holland. Ze bieden zorg en begeleiding aan volwassenen met ernstige psychiatrische aandoeningen (EPA) en ouderen met psychische problemen of dementie – 24 uur per dag, 7 dagen in de week.
Maar hoe zorg je ervoor dat de medewerkers, die zich dag in dag uit inzetten in deze uitdagende sector, zich gewaardeerd en trots voelen? Hoe vertel je het verhaal van Parnassia op een manier die collega’s inspireert en motiveert?
Daarom ontwikkelden we een campagnestijl voor ‘Wij zijn Parnassia: Wij kijken naar wat wél kan’ – een positieve, herkenbare boodschap die de kern van Parnassia’s werk uitdraagt.
In nauwe samenwerking met Parnassia hebben we een krachtige en herkenbare campagnestijl ontwikkeld. De slogan ‘Wij kijken naar wat wél kan’ staat centraal en wordt versterkt door een handgeschreven lettertype en een speciaal ontworpen ‘plus’-symbool. Dit symbool – afgeleid van elementen uit de Parnassia Groep huisstijl – straalt samenwerking, hulp, positiviteit en herstel uit.
De campagnestijl is geen vervanging van de bestaande huisstijl, maar een aanvulling. Door het hanteren van heldere richtlijnen ontstaat een eenduidige en herkenbare uitstraling. Bovendien is er een duidelijke structuur:
✔ Interne communicatie – gericht op medewerkers en teams
✔ Arbeidsmarktcommunicatie – voor werving en employer branding
✔ Externe communicatie – gericht op samenwerkingspartners, cliënten en hun naasten
Zo hebben we een inspirerend en herkenbaar campagneconcept neergezet dat niet alleen Parnassia-medewerkers motiveert, maar ook laat zien waar de organisatie voor staat.
“De kwetsbare kant van de samenleving verdient onze aandacht. Het is bijzonder waardevol om hieraan te kunnen bijdragen.”
Sascha – Senior projectmanager