Profilering, Huisstijl 2.0 en Website (Obs Delfshaven)

Deze basisschool voelt zich als een vis in het water in het Rotterdamse Delfshaven. Obs Delfshaven is een fijne, sfeervolle school waarbij alles in het teken staat van het geven van een goede basis aan de leerlingen. Die sfeer, dat beeld wilde het team zichtbaar maken. De vraag was: waar te beginnen? Bij Ware Communicatie natuurlijk! Ware ging aan de slag met de eerste stap: het profiel.

Onze aanpak

De school was blij met de missie, visie en waarden. Hoe vertaal je de aandacht die je besteedt aan de basisvaardigheden, en het feit dat je staat voor een veilige en vrolijke school, naar je huisstijl? Het profileringswiel van Ware Communicatie brengt duidelijkheid. Kansen, uitdagingen en krachten nemen we zorgvuldig onder de loep en vertalen we in een concreet advies. Afhankelijk van de wens van de klant richten we ons op zichtbaarheid, werving van leerlingen of imagoverbetering. Voor Obs Delfshaven brachten we de sterke punten van de school naar voren: aandacht voor de basis en een vrolijke, veilige school. 

Na onderzoek en analyse besloten we te starten met de huisstijl. We breidden hun vijver uit met een serie vissen, passende en ondersteunende lettertypes en een kleurenpalet dat eigentijds en passend is. Een vrolijke vis, een stoere haai, een verlegen zeester en een nieuwsgierig zeepaardje. Door te spelen met vorm, kleurenpalet en door een pupil toe te voegen aan de oogjes van de vissen en te spelen met hun snuit, konden we allerlei emoties uitdrukken die passend waren voor Delfshaven. Die vrolijke vissen vonden al snel hun weg naar nieuwe signing op de gevel en een hele nieuwe website die meer gericht is op nieuwe ouders. 

Wat hebben wij gedaan?

  • Opfrissen huisstijl 
  • Signing gevel 
  • Ontwerp en bouw website 
  • Fotografie 
  • Video’s  

“Identiteit vertalen naar kleur, vorm en beeld, dat is voor mij altijd een magisch en dankbaar proces.”

Merel – Projectmanager