Branding Obs De Waterlelie

Obs De Waterlelie is een openbare basisschool in de Rotterdamse wijk Zevenkamp. De school was toe aan een ‘nieuw’, fris uiterlijk. Ware Communicatie ging aan de slag met een update van huisstijl, het logo werd opgefrist en we lanceerden een nieuwe website. Ook het schoolgebouw kreeg een make-over met nieuwe signing.

Onze aanpak

Obs De Waterlelie wilde in de samenwerking met Ware Communicatie drie doelen bereiken:

  • Actieve werving van potentiële leerlingen.
  • Het vergroten van het bereik (zichtbaarheid).
  • Herstel vertrouwen in de school en uitdragen van identiteit en opbouw imago.

Om deze drie doelen te bereiken zijn we gestart met het maken van een profielschets. Zo werk je stapsgewijs aan je imago van binnenuit (team, kinderen, ouders) en raakt het team zich bewust van wat er in de omgeving speelt. Dan kun je trots zijn op waar je voor staat. Deze schets hielp De Waterlelie bij het opzetten van de wervingscyclus: het werd duidelijk wie ze wilden zijn en wat ze naar buiten wilden uitstralen. De volgende stap was de uitwerking van die uitstraling in de middelen.

Als eerste gingen we aan de slag met het opfrissen van de huisstijl. Het ontwerp hebben we terug laten komen in de raamstickers en geveldoeken van de school. Zo fladderen de felgekleurde bladeren van de waterlelie op de ramen van het schoolgebouw. De golf die hier ook op terugkomt, symboliseert speelsheid. De nieuwe huisstijl keerde ook terug in het briefpapier.

De volgende stap was een nieuwe website. Die werd net zo kleurrijk als de huisstijl. De kernwaarden die voortkwamen uit de profilering hebben een prominente plek op de homepagina. Daarnaast zijn de pagina’s dankzij een nieuwe menustructuur overzichtelijk opgedeeld. De site werd vervolgens gevuld met vrolijk beeldmateriaal die we tijdens een fotosessie hebben gemaakt.

Tot slot hebben we een Google Ads campagne ingezet om de vindbaarheid en de naamsbekendheid van de school te vergroten.

Wat hebben wij gedaan?

  • Restyling huisstijl
  • Brochure & flyer
  • Signing
  • Restyling website
  • Redactie
  • Google Ads

“Als je de straat inrijdt, kun je de Waterlelie niet meer missen. En dat was precies de bedoeling."