Huidige trends en verschuivingen in socialmedialand
Niets is tegenwoordig zo veranderlijk als de wereld van social media. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Zo weet je zeker dat je up-to-date blijft. Welke platformen worden momenteel het meest gebruikt? En welke platformen beginnen hun gebruikers te verliezen?
Stijging in social media-tijd
Om te beginnen is er weer een stijging te zien in de hoeveelheid tijd die we spenderen op social media. Een stijging die in alle leeftijdsgroepen te zien is. De tijd die we dit jaar gaan spenderen op social media ligt op gemiddeld 114 minuten per dag.
Flinke groei voor Instagram en TikTok
TikTok blijft in opkomst en stijgt tot wel 34% in zijn dagelijkse gebruik. Op de tweede plek komt Instagram, waar de groei op 18% uitkomt. Het dagelijkse gebruik van het platform Instagram daalt wel aanzienlijk bij jongeren tot 25 jaar. De groei zit dan ook voornamelijk in de oudere leeftijdsgroepen.
Een nieuwe binnenkomer: BeReal
Ken jij het al? De nieuwe app die ondertussen net zo groot is geworden als Pinterest. Bij deze app ontvang je elke dag, op een ander tijdstip, een bericht. Met de vraag een foto te delen. Zodra je dit gedaan hebt, kun je ook de ‘real’ foto’s zien van jouw vrienden. Het idee achter de app is dat je niet alleen maar het perfecte plaatje te zien krijgt. Maar ook de minder charmante momenten.
De app is vooral populair bij mensen tussen de 15 en 24 jaar en wist het dit jaar tot de top 10 te schoppen.
Twitter verliest zijn fanatieke gebruikers
Iets waar je misschien niet heel erg van staat te kijken. Het aantal Twitter-gebruikers is dit jaar gedaald met 13%. Uit onderzoek blijkt dat voor veel oud-gebruikers de voorkeur uitgaat naar andere social media-platformen. Deze vinden zij leuker.
Weer een hoop interessante bewegingen binnen social media-land. Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de socials van je bedrijf? Of laat je je hier graag eens in adviseren? Ware denkt met je mee!