“Een nieuwe partner voor ontwerp en de doorontwikkeling van onze visuele identiteit.” Dat was de vraag van de Parnassia Groep, de grootste aanbieder van GGZ in ons land. Na het winnen van de pitch gingen we aan de slag. Een mooie uitdaging om door middel van aansprekende visuele middelen te laten zien wat Parnassia Groep allemaal te bieden heeft.
We begonnen met het onder de loep nemen van de huidige huisstijl. Er lag een stevige basis voor het moedermerk en de zorgmerken, maar we zagen gelijk kansen om deze verder te ontwikkelen. Ons doel was de diversiteit binnen de Parnassia Groep duidelijker naar voren te brengen, en tegelijk de eenheid en herkenbaarheid te behouden.
Parnassia Groep als moedermerk én de zorgmerken hebben zo hun eigen doelgroepen. Bijvoorbeeld voor ouders van kinderen met psychische problemen (YOUZ), partners van mensen met een verslaving (BRIJDER) en natuurlijk GGZ-professionals. Binnen de visuele identiteit willen we zorgen dat het aansluit bij elke doelgroep en de herkenbaarheid overeind blijft. Met nieuwe visuele elementen kunnen we aansluiten bij die specifieke behoeften.
Meer kleur, een speelse vormtaal en extra lettertypes per zorgmerk zorgen nu voor meer spanning en variatie in de ontwerpen. Het resultaat? Een dynamische en samenhangende visuele identiteit die de diversiteit van de Parnassia Groep weerspiegelt en tegelijkertijd hun kernwaarden – deskundig, optimistisch, respectvol – benadrukt.
“Dat we zorgprofessionals ondersteunen geeft ons een goed gevoel. Zo blijft er meer tijd over hun cliënten.”
Barbara – Directeur