fbpx

Wervingscampagne (Florein)

Vraag

Soms is het moeilijk om personeel te vinden. Met name is er nu in de zorg een tekort aan personeel. Florein is daarom een campagne gestart voor de werving van nieuwe collega’s. Via wervingsvideo’s willen ze mensen kennis laten maken met hun organisatie en hen enthousiast maken om bij Florein te gaan werken. Aan Ware Communicatie de vraag mee te denken over het script en de begeleiding van de video-opnames te verzorgen.

Antwoord

We maken vier video’s, voor elke openstaande vacature één. Elke video heeft haar eigen hoofdrolspeelster. Ze vertelt waarom ze bij Florein werkt en we laten zien waarom Florein een fijne werkgever is. In de video zie je de werksetting ten opzichte van privé-activiteiten. Zo laten we zien dat afwisseling en zekerheid goed samen gaan.

De video’s zijn een onderdeel van een gehele wervingscampagne. Naast promotie op Youtube, worden ook de kanalen Facebook, Instagram en Google ingezet om deze nieuwe collega’s te bereiken. De verhalen van de hoofdrolspeelsters komen daarom niet alleen terug in de film, maar zijn ook terug te lezen op de website. Verder ontwikkelden we de content voor Facebook en Instagram. Zo is het verhaal helemaal rond. Een leuke crossmediale opdracht, waarbij alle media goed op elkaar aansluit.

Benieuwd naar het resultaat? Neem dan een kijkje op het Youtube kanaal van Florein.

Wil je ook video’s inzetten? Of ben je ook op zoek naar een goede campagne om je doelgroep te bereiken? Wij denken graag mee over vorm en inhoud.

Klant:

Florein

Project:

Wervingscampagne

Category:

Campagne

Datum:

23 maart 2018