fbpx

Webstrategie (Segment)

Vraag

Segment verzorgt opleidingen voor volwassen Nederland en specifiek voor de overheid. Net als de meeste bedrijven heeft Segment een website. Maar deze voldeed al even niet meer aan de wensen van de opdrachtgever, ook was de techniek niet meer up to date én nog belangrijker; de website gaf niet het gewenste beeld aan de klanten. Een grote berg content maakte de puzzel compleet. Het bezorgde Segment voor heel wat hoofdbrekens om de nieuwe website te ontwikkelen. Dit waren een paar vragen:

– We hebben veel en diverse producten

– We hebben veel, misschien wel teveel informatie die we willen delen

– Onze doelgroepen zijn heel verschillend

– We willen herkenbaar zijn in de markt

Ons antwoord

Samen met Segment zijn we aan de slag gegaan en hebben de nieuwe webstrategie ontwikkeld. Een belangrijke stap in de ontwikkeling van de nieuwe website. Wij hebben als eerste gekeken hoe de filosofie van het bedrijf zich vertaald naar de online en offline communicatie. Naast de strategische componenten speelden ook een aantal praktische zaken mee met de implementatie van nieuwe systemen. Na een werksessie met het management, werden de wensen en eisen helder. Dit hebben we vertaald in lijn met de strategie van de organisatie. Hierna hebben we een doordachte structuur gemaakt met praktische functionaliteiten. Dit hebben we intern getoetst en nu past de website als onderdeel in de mix met de andere digitale middelen. De strategie was de basis voor de webdesigner en webbouwer om aan de slag te gaan.

Project:

Webstrategie

Klant:

Segment

Category:

Advies, Online

Datum:

7 februari 2019