Campagne ‘Ja, ik wil’ (Gemeente Delft)

Elke vier jaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De gemeenteraad van Delft neemt een jaar de tijd om burgers te interesseren voor de gemeenteraad en hen voor te bereiden op de verkiezingen. Aan ons de taak om voor de vierde keer een campagne te ontwikkelen en uit te rollen.

Onze aanpak

Voor de gemeente Delft ontwikkelden we de campagne ‘Ja, ik wil’. Delft ging op zoek naar betrokken Delftenaren die mee willen beslissen over hun stad en die vol ideeën zitten om Delft nóg beter te maken. Via de cursus Politiek Actief kunnen mensen alles leren over het raadswerk. Deze campagne voerden we zoals we het liefste doen; persoonlijk, in print en online.

Voor het campagnebeeld kozen we ervoor een (vrouwelijk) model op een herkenbare plek in Delft te fotograferen. Dit campagnebeeld kwam terug op verschillende uitingen. Zo hingen er driehoeksborden en posters door heel Delft. In coronatijd konden we geen fysieke kick-off organiseren en hebben we extra ingezet op online zichtbaarheid via Google Ads, Facebook, Instagram en LinkedIn.

Daarnaast was de campagne zichtbaar op het stadskantoor, waar dagelijks Delftenaren een afspraak hebben voor een rijbewijs, aangifte van geboorte of andere zaken. Het werd voor ons de vierde campagne en elke campagne levert steeds meer aanmeldingen op.

  • 2021: 126 Delftenaren aangemeld
  • 2017: 118 Delftenaren aangemeld
  • 2013: 68 Delftenaren aangemeld
  • 2009: 51 Delftenaren aangemeld

Wat hebben wij gedaan?

  • Vier keer campagne gedaan
  • Concept
  • Beeldmerk
  • Print
  • Online
  • Social media

“Mensen willen graag meepraten over hun eigen stad.”

Barbara – directeur