Sociaal jaarverslag (Trivire)

Vraag

Een woningcorporatie is verplicht om jaarlijks verslag te doen van de inzet van alle middelen, activiteiten en resultaten. Trivire wil graag transparant zijn over hun inzet voor alle betrokkenen: huurders, externe relaties en medewerkers.  Ze hadden voor de resultaten van 2016 behoefte aan een oplossing die daarin voorziet maar tevens leesbaar en eenvoudig is in gebruik. Deze vraag legden ze in 2017 aan Ware voor.

Antwoord

Ware is in gesprek gegaan met Trivire. Dit heeft geleid tot een vriendelijke, online versie van het jaarverslag, voorzien van veel beeld en korte, bondige teksten. Zo is van een 112-pagina-tellend zakelijk jaarverslag een mooie en leesvriendelijke website gemaakt. Het sociaal jaarverslag is via alle internetbrowsers en op alle apparaten goed te lezen (desktop, laptop, tablet en mobiele telefoon). Het is een site geworden waar je als gebruiker willekeurig doorheen kunt bladeren, afhankelijk van je interesse.

In mei 2018 hebben we een gloednieuwe tweede editie af mogen ronden! Nieuw in 2017 is de toevoeging van infographics met een schematische weergave van heel veel Excel-data uit het dikke papieren jaarverslag.

Beide keren hebben we het jaarverslag met een digitale nieuwsbrief geintroduceerd bij de verschillende doelgroepen. Naast het ontwikkelen, ontwerpen, schrijven en promoten van het digitaal jaarverslag, analyseren we ook de data zoals aantallen bezoekers, gemiddelde sessieduur, aantal doorclicks naar het jaarverslag, op welke devices men het jaarverslag bekijkt en op welke tijdstippen er het meest gelezen wordt. Deze data zetten we in om onze dienstverlening voor Trivire nog beter te maken!

Je kunt hier het complete jaarverslag 2017 zien!

Klant:

Woningcorporatie Trivire