fbpx
 

Blog

Volg onze blog voor de laatste nieuwtjes op communicatiegebied!

7x zo vergroot je jouw bereik op Facebook

Ben je met jouw bedrijf actief op Facebook en wil je het bereik vergroten? Je bent niet alleen! Veel bedrijven ondervinden last van het afnemende organische bereik op Facebook of weten eigenlijk niet zo goed welke basisstappen er gezet kunnen worden om bereik te vergroten. Wij delen een aantal trucjes om dit voor elkaar te krijgen.   1) Target je berichten Zorg dat je geen losse flodders schiet. Heb je een specifiek product of doelgroep in je hoofd?...

Lees verder
AVG - privacy

De nieuwe AVG en het gebruik van fotografie

De nieuwe AVG verandert niet zo heel veel aan de regels en wetgeving omtrent gebruik van fotografie. Heel veel dat eerder was opgenomen in het portretrecht, is nu verplaatst naar de AVG.   Fotografie in opdracht Een foto gebruiken voor een commercieel doeleinde (ook als je een school of stichting bent!), bijvoorbeeld als header op je website? Dan liever nooit een foto plaatsen zonder quitclaim van de geportretteerde.   Bij Ware checkten we altijd al met de opdrachtgever of toestemming...

Lees verder
Quitclaim

Wat is een quitclaim?

Een quitclaim, model release form of modelvrijwaringsbewijs is een voor veel mensen onbekende term. Best gek, want het is een belangrijk juridisch document. Een quitclaim is kort gezegd een toestemmingsformulier. Hierin zet je afspraken met de degene die wordt weergegeven in een film of foto, ten aanzien van publicatie. Zo ontstaat er geen verwarring. Een quitclaim schrijven is eigenlijk niet zo moeilijk als het klinkt. In principe kun je alles in zo’n formulier of contract opnemen....

Lees verder

‘Aardig zijn kost niets’

Communicatie gaat over een boodschap overbrengen. Iets met zender en ontvanger en over hoe er onderweg allemaal ruis kan ontstaan. En ja, het gaat op vele manieren mis. Interpretaties, taalgebruik, gebaren; noem maar op. Maar één ding leerde ik al vroeg. Zoals mijn oma zei: 'Aardig zijn kost niets' en ik wil eraan toevoegen...

Lees verder
Ondernemer still

Als ondernemer kun je alles! Toch?

Ben jij ondernemer? Dan ben je niet alleen deskundige van jouw product, maar ook verkoper, boekhouder, controller, personeelszaken, leidinggevende, facilitair manager, telefonist, chauffeur...

Lees verder
huisstijl bepalen stockbeeld

5 tips: Haal meer uit je nieuwe huisstijl

Je hebt voor jouw bedrijf een nieuwe huisstijl laten maken met een prachtige brochure, belettering op het bedrijfspand, een nieuwe website en mooie visitekaartjes. Zo ver helemaal prima. Maar hoe verder?   De verpakking ziet er tip top uit. Maar soms blijft het daar een beetje bij. En dat is jammer want je kunt je (nieuwe) huisstijl gebruiken om een écht visitekaartje af te geven.  "De mooiste huisstijlitems worden ontwikkeld, maar inhoud en verpakking moeten wel kloppen",...

Lees verder
Promotie met megafoon

10 tips om jouw bedrijf te promoten

Zichtbaar zijn en blijven, zodat je klanten vandaag én morgen jouw bedrijf weten te vinden. Dat vraagt tijd en aandacht. Ware Communicatie geeft je 10 tips om jouw bedrijf te promoten.   Gewoon omdat het er soms bij in schiet. Je bent als ondernemer nu eenmaal vooral druk ín je bedrijf en werken áán je bedrijf komt op een tweede plan. "Niets doen is geen optie", aldus Barbara Wiersema, directeur van Ware Communicatie. "Dan mis je uiteindelijk...

Lees verder